استاد حوزه: کارگاه پاراگراف نویسی برگزار شد
خانم صدیقی: کارگاه پارگراف نویسی در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا ( س ) پارسیان برگزار شد.
خانم صدیقی در گفت گو با خبرنگار روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان از پارسیان،با اشاره به مشکلاتی که در زمینه نگارش علمی وجود دارد بیان داشت: بخش قابل توجهی از افراد اطلاع کافی از ساختار پاراگراف ، شیوه های بسط مقاله و فنون بلاغی ای که در در نگارش علمی به کار می رود ، ندارند. وی با تاکیدبراینکه نگارش جملات صحیح و دستوری پایه و اساس هر نوع نوشته ای است اظهار کرد: که اگر نتوان جملاتی صحیح که دارای ساختاری مناسب است با محتوای متن و سطح تحصیلات مخاطب باشد نوشت نمی توان به هدف اصلی نویسنده که تاثیر گذاشتن بر مخاطب است دست یافت. استاد حوزه هدف از برگزاری این کارگاه دانش افزایی و توانمندسازی طلاب در راستای ترویج فرهنگ مکتوب عنوان کرد. وی در ادامه افزود : یک پاراگراف مجموعه ای از چند جمله است که یک مفهوم اصلی را شرح می دهند . خانم صدیقی بیان کرد: پاراگراف به لحاظ محتوایی دارای یک فکر واحد است ولی به لحاظ نقشی که پاراگراف در کل متن ایجاد می کند می توان آنرا به چهار دسته پاراگراف مقدمه ، پاراگراف پشتیبان ، پاراگراف نتیجه گیری ، و پاراگراف انتقالی تقسیم کرد. وی تصریح کرد: در این کارگاه بحث بر روی پاراگراف پشتیبان است که هر پاراگراف دارای سه قسمت است مقدمه ،متن اصلی و نتیجه ومقدمه در جملیه موضوع بیان که فکر مرکزی پاراگراف را توضیح می دهد. استاد حوزه اظهار کرد: به طور معمول مفهوم اصلی در ” جمله موضوع بیان می شود که اغلب نخستین جمله پاراگراف است و اندکی با تورفتگی شروع می شود. وی افزود: جمله های پاراگراف ، باید به شرح و گسترش جمله موضوع کمک کنند و به آنها جمله پشتیبان می گویند که مهم ترین بخش یک پاراگراف را تشکیل می دهدواین جمله ها از اداعای مطرح شده در جمله موضوع پشتیبانی می کنند. استادحوزه تصریح کرد : برخی پاراگراف ها ، یک جمله ” نتیجه گیری ” هم دارند که نظر اصلی پاراگراف را خلاصه می کند و به طور معمول در پایان پاراگراف می آید . خانم صدیقی در پایان گفت : نویسنده در نوشتن جمله ها باید مفهوم واحدی را با نظم منطقی بیان کند و شرح دهد.