کارگاه «نگارش عملی» در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) پارسیان برگزار شد. معاون پژوهش از برگزاری کارگاه «نگارش عملی» در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) پارسیان خبرداد. به گزارش پایگاه خبری_ اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران؛ «خانم زهرا صدیقی» بیان کرد مطالب کارگاه را به دو بخش تقسیم کرده و گفت: در این کارگاه مرحله نگارش و ویرایش مطالب را توضیح می دهیم. وی افزود: منظور از نگارش علمی را بیان کردند و پس از گرد اوری اطلاعات و پردازش آنها، مرحله نگارش و ویرایش اطلاعات است. استاد حوزه بیان کرد: نگارش و ورایش تقریبا در ده مرحله تقسیم که شامل: تنظیم ، چرکنویس، بازبینی، پاکنویس، ویرایش، حروف چینی، نمونه خوانی، صفحه آرایی، فهرست سازی، چاپ و تکثیر است. وی با اشاره به اینکه پژوهش از سه بخش تشکیل شده بخش پیش از محتوا بخش محتوا و بخش پس از محتوا اظهار کرد: بخش پیش از محتوا شامل اطلاعات روی جلد صحفات بسم الله، صحفه عنوان و صفحه حق تالیف وصحفات تقدیر، تقدیم، چکیده و فهرست های قبل و بخش محتوا شامل مقدمه و فصل کلیات و فصل های اصلی و فصل نتایج و پیشنهاد ها است. خانم صدیقی در ادامه افزود: شیوه مقدمه و چکیده نویسی و نکاتی که باید در آن لحاظ شود و همچنین فصل کلیات و فصل های اصلی راتوضیح و اینکه که باید بین فصل ها ارتباط وجود داشته و از نظر حجمی با هم توازن داشته و فصل ها به لحاظ اهمیتشان دسته بندی می شوند و هر فصل مشتمل بر مقدمه متن و نتیجه است که نتیجه خلاصه مطالب و بیان نواوری ها و دستاورد ها است. وی درپایان به بخش پس از محتوا اشاره کرد وگفت: این بخش شامل فهرست منابع فهرست احادیث ، موضوعات و اعلام است.
کارگاه نگارش علمی