کارگاه منبع یابی مدرسه فاطمة الزهرا(س) پارسیان به صورت مجازی برگزار شد معاون پژوهش مدرسه فاطمة الزهرا(س) پارسیان از برگزاری کارگاه منبع یابی به صورت مجازی خبر داد. به گزارش خبرگزاری کوثر از هرمزگان، در کارگاه منبع یابی که با حضور طلاب در فضای مجازی برگزار شد، خانم سکینه هاشمی با بیان تعریف منبع یابی بیان کرد: منظور از منبع یابی یعنی: شناسایی ماهیت و کارکرد منابع، آشنایی با انواع منابع و اهمیت آنها و اولویت بندی منابع براساس اعتبار آنها است و در واقع، منبع یابی آگاهی یافتن از منابع و ریز موضوعات مرتبط با موضوع تحقیق است. استاد حوزه با اشاره به بیان چرایی منبع یابی اظهار کرد: منبع یابی به هدف مطمئن شدن از فراوانی منابع و اشراف علمی یافتن بر مباحث مربوط و در نهایت گرد آوری اطلاعات انجام می شود و محقق را آگاه می سازد که از هرمنبعی در چه موضوعی، چرا، چگونه و به چه اندازه باید استفاده کند. وی افزود: گونه شناسی منابع به جهت وجود خارجی، به لحاظ اعتبار و ارزش علمی و اعتبار منابع و ارتباط با موضوع تحقیق است. معاون پژوهش مدرسه فاطمة الزهرا(س) با بیان به دست یابی منابع پژوهش و راهکارها و ابزارهای متفاوتی وجود دارد تصریح کرد: محقق باید توانایی کشف و شناسایی کلیدواژه ها و مترادف و متضاد آن، جستجوهای کتابخانه ای، نرم افزاری و اینترنتی و مشاوره با اساتید و محققان مرتبط داشته باشد. وی هدف از برگزاری کارگاه منبع یابی، مهارت در زمینه منبع یابی و راههای شناسایی و دسترسی به منابع بیان کرد.
کارگاه منبع یابی