کارگاه مسئله یابی درمدرسه علمیه خواهران فاطمة الزهرا(س) پارسیان برگزار شد
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) پارسیان از برگزاری< کارگاه مسئله یابی>در این مدرسه خبر داد. خانم<سکینه هاشمی> در گفت و گو با پایگاه – خبری اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران، بیان کرد: با توجه به برنامه پیشنهادی مرکزدر ساعت پژوهشی هفته یک ساعت از ساعات پژوهش طلاب پایه سوم را مسئله یابی قرار داده است. وی گفت: هر محقق باید قبل از تحقیق در رابطه باموضوع خود اطلاعاتی داشته و پرسش یا پرسش هایی را مطرح کند. استاد حوزه تصریح کرد: که اساسا تحقیق باید مسئله محور باشد به همین دلیل باید موضوع انتخابی به نحوی باشد که جنبه های متعددی پیدا نکند. وی اظهار کرد:مسئله تحقیق باید جزیی و پس از مطالعات فراوان در رابطه با یک موضوع انتخاب شود که مسئله یکی از زوایای موضوع تحقیق به شمار می آید. معاون پژوهش افزود: در رابطه با تجزیه و انتخاب موضوع ، ویژگی های موضوع تحقیق، چیستی پرسش و اهمیت پرسش از نگاه متون اسلامی، فنون طرح پرسش برای تجزیه موضوع ، مراحل پس از تجزیه موضوع بحث کرده اند. وی بیان کرد: همچنین در رابطه با انواع پرسش های تحقیق از جمله حافظه ای ، کاربردی ، تفسیری ، تحلیلی و ترکیبی سخن گفته اند. <خانم هاشمی> در پایان از طلاب خواستند که موضوع و مسئله انتخابی خودرا انتخاب و طریقه رسیدن به مسئله از طریق بارش پرسش ها بیان کنند.