محقق: ملیحه میر هنگامی
چکیده
معلم کسی است که با یک یا چند شاگرد به رفتار تعاملی می پردازد و هدفش این است که در وجود وی تغییری ایجاد کند و این یک تغییر هدفمند و تربیتی است .و تربیت دینی ، مجموعه اعمال یک فرد به عمد ، به منظور اثر گذاری بر شناخت ها ، احساسات ، عواطف و رفتارهای انسان که بر اساس برنامه ای سنجیده انجام می دهد .که این اعمال با الگو پذیری از دین انجام می شود و فرد متدین بار می آید و تربیت دینی شکل می گیرد . در این پژوهش به دو رابطه معلم و پرورش نسلی دینی پرداخته شده و معلمان را با شناخت جایگاه خود و اصول و آداب آموزشی آشنا کرده تا بتوانند وظیفه خود را علاوه بر تدریس که همان تربیت است را به دانش آموزان بیاموزند تا در مقابل هجمه دشمنان مصون بمانند و دارای اعتقادی مستحکم و متقن در مقابل پرسش ها و شبهات ایستادگی کنند و در حد توان خود از دین حق دفاع کنند . این پژوهش به روش کتاب خانه ای انجام شده است .
کلید واژه ها : معلم ، آموزش، تربیت ، تربیت دینی ، نسل مؤمن