میزگرد «تأثیرمباحثه بریادگیری» در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) برگزار شد معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) پارسیان از برگزاری میزگرد «تأثیرمباحثه بریادگیری» در این مدرسه خبر داد. «خانم سکینه هاشمی» در گفت و گو با پایگاه خبری – اطلاع رسانی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: مباحثه همواره عامل اصلی در تقویت یادگیری بوده و تمام آثاری که مباحثه دارد به نوعی یادگیری را تقویت می کند. وی گفت: طلبه ضمن مباحثه به انواع برتری، استعداد و توانایی خود پی می برد و این آگاهی، یک پاداش فوری است، که بلافاصله یادگیری مطالب را در همان زمینه و در همان زمان مباحثه تقویت می کند. معاون پژوهش بیان داشت : بر اثر عامل تقویت، استعدادهای طلبه به تدریج و در طول مباحثات مختلف رخ می نماید و او خویشتن را در یکی از علوم اسلامی در یک یا چند مهارت علمی تواناتر می یابد. وی با اشاره به کشف استعداد در مباحثه افزود: معمولا کشف استعدادها با تحقیق و مطالعه اضافی طلبه در آن زمینه ها همراه است و این فعالیت وی را کم کم به سوی گرایش های خاصی در این زمینه ها می کشد و پیشرفتهایی از این دست از سوی سایر طلاب نیز پذیرفته می شود و به همین لحاظ طلبه ای مستعد و فاضل پس از یک مرحله از درس، از سوی طلاب متقاضی دعوت به تدریس یا مباحثه می شود. استاد حوزه با بیان اینکه طلابی که در مباحثه حاضرند، بیان کرد: طلاب برای ادامه کار خود ناچارند به تمام مطالبی که طرح می شود،چه در جزئیات و چه در کلیات با دقت تفکر کنند و آن مطالب را با گفتار استاد خویش و نیز آموخته های خود بسنجند، به هم مباحثه خود اعتراض کنند و دلیل بخواهند و وی در پایان گفت: . طلاب به تدریج شیوه های دقت و روش های یافتن نقاط ضعف، طرز پیدا کردن مطالب بی منطق، فراموشی ها و مانند آنها را می آموزند و این گونه دقت و مهارت در مباحثات طلاب را در سرعت گرفتن در انتقال مفاهیم و توانایی قضاوت منطقی و سریع، یاری می دهد.
میزگرد تاثیر مباحثه بر یادگیرذی